skip to Main Content

Få mentalt ro med mindfulness

Undersøgelser viser, at mennesker som rammes af stress, kan lære at finde ro ved at praktisere mindfulness.

En enkel teknik til mindfulness er at bruge sanserne: Se, lytte, smage, dufte, mærke det øjeblik, der er lige nu. Observere tankerne, der går gennem dit hoved, observere følelserne du har, og observere hvad der sker i din krop.

Vi kan lære at være venlige mod os selv, så vi ikke bare adlyder vores tanker og følelser, men observerer dem med en lethed – og måske humor.

Hvad er mindfulness?

  • Mindfulness er fuld opmærksomhed på sindet – nærvær i nuet – at være i det liv, du har lige nu.
  • Mindfulness styrker evnen til at være accepterende overfor dig selv og andre.
  • Mindfulness er også at gøre op med fortidens hændelser, at frigøre sig af forsøget på at planlægge fremtiden.
  • Mindfulness er en ”muskel”, der skal trænes.

Hvad vi kan opnå med mindfulness:

  • Accept af os selv og andre
  • Opnå større koncentration
  • Forebygge stress og sygdom
  • Opnå bedre selvværd (sætte grænser)
  • Opnå bedre selvtillid – når vi skal præstere noget
  • Styrke venskaber – være autentisk
  • Skabe balance i livet

Mindfulness for børn

Jeg har haft forløb gennem 6 år på forskellige skoler, blandt andet 3 ­sæsoner på Hørsholm og Rungsted Skoler for børn fra 0. til 5. klasse. Sideløbende har jeg også undervist voksne.

Prøv lige at læs med her! Jeg fik en fin feedback fra en skøn dreng, Frederik fra 1. klasse på Rungsted Skole:

”Når de voksne siger ”ro på og træk vejret”, det kunne jeg ikke forstå før jeg gik til mindfulness. Det ved jeg nu. Jeg laver stadig mine 4-2 vejrtrækninger, også i klassen, hvis der er for meget fut i mig”.

Så nytter det! At en lille gut tager det til sig, og kan opleve, at han hjælper sig selv. Derfor er jeg så glad for, at være med til at udbrede mindfulness til børnene.

Rigtig meget tyder netop på, at det har en stor og gavnlig effekt for børnene, at få redskaber til at kunne reflektere og blive bevidst om deres valg. Det lyder måske ikke som noget børnene ved de gør eller kan, men ved at øve sig i at tage en mental pause, kan de hjælpe sig selv til at få en hverdag, som de har det godt med. Det gælder også os voksne.

photo-1530083100317-1b635da9af95

Vil du høre mere, så kontakt mig, så vi kan tage en snak. Jeg vil glæde mig til at høre fra dig.

Vil du høre mere, så kontakt mig, så vi kan tage en snak. Jeg vil glæde mig til at høre fra dig.

Hvad mine kunderne siger…

”Jeg har nydt at være med på dit Mindfulness kursus”.

”Hver gang vi mødtes, har du været rigtig godt forberedt til, på en kærlig måde, at føre os ind i et roligt og trygt rum”.

”Kurset gav mig indsigt i hvad jeg kan gøre, for at passe på mig selv – og lære at acceptere mine tanker, følelser og handlinger.

Jeg har fundet frem til mine vigtigste værdier i mit Liv”.

”Ved hjælp af de mange gode øvelser fandt jeg frem til, hvor vigtigt det er for mig at være tilstede i nuet; der hvor livet er; lige der foran mine øjne”.

”Tak for et godt kursus”.

Tilmeld dig mit nyhedsbrev

Jeg lover ikke at spamme dig.
Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik.